مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 08:102021-04-26اقتصادي

تهیه سند توسعه گیاهان دارویی در مراتع گیلان/ کشت 400 هکتاری گل گاوزبان و گلپر


مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از تهیه و تصویب نخستین سند توسعه گیاهان دارویی در مراتع استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 400 هکتار کشت گل گاوزبان و گلپر داریم.

- ایسنا/گیلان مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از تهیه و تصویب نخستین سند توسعه گیاهان دارویی در مراتع استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 400 هکتار کشت گل گاوزبان و گلپر داریم.

میرحامد اختری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه قریب به 245 هزار هکتار( 244 هزار و 986 هکتار) از اراضی ملی استان گیلان را مراتع تشکیل می دهند، اظهار کرد: ممیزی مراتع از طریق شناسایی بهره برداران ذی صلاح و تعیین ظرفیت چرا و محدوده های عرفی دامداران جهت اعطای پروانه چرا انجام شده و در سال های اخیر تلاش کردیم تا این بهره برداران به سوی تهیه طرح های مرتعداری هدایت شوند.

وی نحوه بهره برداری دامداران از مراتع را در قالب طرح های مرتع داری و پروانه های چرا دانست و افزود: با توجه به فرصت دوساله(1400-1399) تعیین شده برای ساماندهی تمامی پروانه های چرای موجود در مراتع استان، در تلاش هستیم که تا پایان سال 1400 برای کلیه مراتع استان طرح های مرتع داری تهیه شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با بیان اینکه دامداران به مدت سه ماه فرصت بهره برداری از مراتع جهت تعلیف دام های خود را دارند، تصریح کرد: دامداران از نیمه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهیه سند توسعه گیاهان دارویی در مراتع گیلان/ کشت 400 هکتاری گل گاوزبان و گلپر

تهیه سند توسعه گیاهان دارویی در مراتع گیلان/ کشت 400 هکتاری گل گاوزبان و گلپر